Spring direct naar de hoofdnavigatie of de inhoud

Onder de overkoepelende term ‘Promotie’ vallen internationale branding, communicatie en evenementen. PvW16-21 gaat door met de succesvolle internationale brandingstrategie. Deze strategie, met als slogan ‘Let’s work together’, positioneert Nederland als partner voor internationale wateroplossingen. De uitingen vormen samen een herkenbaar geheel van best practices die laten zien dat Nederland een centre of excellence op het gebied van water is. Bovendien profileren ze de kracht van Nederland op het gebied van integrale oplossingen. Ook de thematische aanpak wordt voortgezet, toegespitst op de thematiek van PvW16-21. Kennispartners zoals TKI watertechnologie, Delta Alliance en Deltares worden mede-eigenaar van een deel van de branding.

De internationale site www.dutchwatersector.com, met 120.000 internationale bezoekers per jaar, is het vlaggenschip van de internationale branding. 

Voor de communicatie zijn daarnaast diverse kanalen beschikbaar: de  website en brochure Partners voor Water, de websites en nieuwsbrieven van NWP en RVO, de Water Internationaal krant en portal, vakmedia en social media.

PvW16-21 ondersteunt een aantal evenementen, om zo bij te dragen aan positionering en business development door de Nederlandse watersector. Denk aan  Wereldwaterfora, de Vakbeurs in Gorinchem, Waterproof, diverse netwerkborrels en natuurlijk de Amsterdam International Water Week. De programmering wordt afgestemd met bijvoorbeeld de Water Alliantie en Envaqua. Ook sluit de programmering zoveel mogelijk aan bij evenementen en podia in de deltalanden. De evenementen staan niet op zichzelf en kunnen de start vormen van voor nieuwe projecten en  ontwikkelingen.