Spring direct naar de hoofdnavigatie of de inhoud

Internationale branding, communicatie en evenementen

Partners voor Water ondersteunt de watersector met internationale branding, communicatie en evenementen waarmee het programma Nederland positioneert als centre of excellence én als samenwerkingspartner voor internationale wateroplossingen. De pijler promotie is in lijn met de landenaanpak en de thematische aanpak van het programma.

Internationale beurzen en evenementen

De internationale branding zorgt ervoor dat Nederland zich op het internationale podium eenduidig en overtuigend presenteert. Partners voor Water ondersteunt internationale evenementen, en draagt daarmee bij aan positionering en business development door de Nederlandse watersector. Denk aan Wereldwaterfora, de Stockholm World Water Week, Singapore International Water Week ,  en de Aquatech Amsterdam.

Treffend voorbeeld van de eenduidige en overtuigende presentatie is het Netherlands Pavilion, prominent aanwezig op strategisch belangrijke internationale beurzen.

De programmering wordt afgestemd met bijvoorbeeld partners uit de watersector, bijvoorbeeld Netherlands Water Partnership, de Water Alliantie en Envaqua. Ook sluit de programmering zoveel mogelijk aan bij evenementen en podia in de deltalanden. De evenementen staan niet op zichzelf. Ze passen altijd in een samenhangende aanpak en kunnen de start vormen van nieuwe projecten en ontwikkelingen.

Internationale etalage

De website www.dutchwatersector.com, met ongeveer 80.000 internationale bezoekers per jaar, is de internationale etalage voor de Nederlandse sector, en één van de hoekstenen van de internationale branding.